
Το μικρό όνομα είναι ένα από τα κείμενα με τα οποία ασχολείται το παιδί.Ουσιαστικά είναι μία από τις πρώτες λέξεις, τις οποίες τα μικρά παιδιά αναγνωρίζουν και επιχειρούν να μάθουν να γράφουν (Ferreiro & Teberosky,1982).Κατά τους Ferreiro & Teberosky, πρόκειται για το πιο θεμελιώδες κείμενο, κείμενο με νόημα, που συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του γραμματισμού.
Εμπειρικά έχει διαπιστωθεί ότι το πρώτο πράγμα που παρατηρούν τα παιδιά στο όνομά τους, αλλά και στα ονόματα των συμμαθητών τους, είναι το αρχικό γράμμα

Γράφουν και αναγνωρίζουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με τα επόμενα δύο κατά σειρά γράμματα. Η ικανότητα γραφής του ονόματός προσδιορίζει την μετέπειτα αναγνωστική ικανότητά τους και αναπτύσσεται ταυτόχρονα με την ικανότητα αναγνώρισης των γραμμάτων της γλώσσας που μιλούν(Τάφα 2003)

Το όνομα έχει μεγάλη σημασία στη συγκρότηση του εαυτού του παιδιού. Έχει μεγάλη συναισθηματική αξία, είναι η ταυτότητά του , που προσδιορίζει ποιος και τι είναι, είναι η υπογραφή του που προσδιορίζει τον προσωπικό του χώρο και την ιδιοκτησία του,το συνδέει με την οικογένειά του, έχει σταθερή μορφή και η γραφή του του παρέχει ευχαρίστηση και υψηλό αίσθημα ασφάλειας,ότι μπορεί να κατακτήσει τη γραφή.
Τα πιο πολλά παιδιά μαθαίνουν να γράφουν το όνομά τους στο Νηπιαγωγείο με πλήθος δράσεων που σχετίζονται με αυτό (ενημέρωση παρουσιολογίου-απουσιολογίου, καρτέλες ονομάτων και πίνακες αναφορές , ετικέτες, γραφή ονόματος στις εργασίες, ονόματα υπευθύνων κ.α). Μαθαίνοντας το όνομα αποκτούν επιθυμία και κίνητρο να γράψουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου