
Οι ρουτίνες είναι οι επαναλαμβανόμενες δράσεις που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προϋπόθεση της λειτουργίας του νηπιαγωγείου.Συμβαίνουν με τον ίδιο
ή με παρόμοιο τρόπο κάθε
μέρα και σε σχετικά σταθερές χρονικές στιγμές.Ο τρόπος επίσης με τον οποίο
υλοποιούνται συχνά διαφέρει από τη μια τάξη στην άλλη, ενώ
μπορεί να προκύπτει και ως αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης
μεταξύ εκπαιδευτικού και παιδιών.
Οι ρουτίνες, γενικά, συμβάλλουν στην ανάπτυξη της
υπευθυνότητας, της αυτονομίας και του αυτοέλεγχου των
παιδιών και εξασφαλίζουν πολλές ευκαιρίες
όχι μόνο για αυθόρμητη μάθηση αλλά και για οργάνωση
ποικίλων μαθησιακών εμπειριών, οι οποίες προκύπτουν έτσι
με φυσικό και αβίαστο τρόπο.

Συνήθεις ρουτίνες στο νηπιαγωγείο είναι: το ημερολόγιο,
το παρουσιολόγιο, το κολατσιό, η τακτοποίηση μετά το
παιχνίδι
ή άλλες δραστηριότητες και το διάλειμμα.
Ρουτίνες όμως, είναι και άλλες συνήθειες μιας τάξης όπως,
ο δανεισμός βιβλίων και
η σημείωση των τίτλων από τα
παιδιά κάθε Παρασκευή, η ώρα επιλογής εργασιών από το
παιδί για τον ατομικό φάκελο του, η ώρα συνάντησης για
όλη την ομάδα με σκοπό το σχεδιασμό των δράσεων της
ημέρας, η ώρα χαλάρωσης και ξεκούρασης
κ.ά.

Συμπληρώνοντας
καθημερινά το
ημερολόγιο τα παιδιά εξοικειώνονται με τα μηνιαία ημερολόγια και με
διάφορες κοινωνικές συμβάσεις (
π.χ. σημείωση
σημαντικών γεγονότων στο ημερολόγιο, χρήση
του ημερολογίου για υπενθύμιση γεγονότων), με την ακολουθία των αριθμών και
αναγνώριση των αριθμητικών συμβόλων από το
1-31, επίλυση μικρών αριθμητικών προβλημάτων
(π.χ. πόσες μέρες μένουν μέχρι τα Χριστούγεννα
ή μέχρι τα γενέθλια του Γιώργου;),(Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου